Amenajarea unui birou acasa: Cu ce incepi?

24/06/2022
de catre SUCIU MIHAELA
Amenajarea unui birou acasa: Cu ce incepi?

Sursa foto: https://www.rawpixel.com/image/2335478/free-photo-image-home-office-video-conference-work-from

 

Munca de acasă a devenit o soluție la care apelează tot mai mulți angajatori, după ce perioada restricțiilor din pandemie a scos în evidență o serie de avantaje prea puțin luate în considerare până atunci.

Prin urmare, amenajarea unui spațiu de lucru adecvat la domiciliu este o preocupare frecventă, pentru că nu toate task-urile pot fi rezolvate stand la plajă pe șezlong, așa cum ne-am dori majoritatea dintre noi.

Pentru cineva obișnuit să meargă zilnic la birou și să găsească acolo toate condițiile necesare, acest demers ar putea fi dificil. Tocmai de aceea, ne-am gândit că un articol amplu pe această temă ar fi util tuturor celor care se pregătesc să-și amenajeze un birou la ei acasă.

 

Alege un loc în care să nu fii deranjat

Munca de acasă poate fi mai dificilă decât pare la prima vedere, pentru că e mai greu să te concentrezi pe ceea ce ai de făcut din confortul propriei locuințe. În plus, există și mai mulți factori perturbatori pe care nu iți vei întâlni la birou, și care te determină să îți întrerupi treaba de mai multe ori.

Din acest motiv, e recomandat să îți instalezi biroul într-o cameră care să servească exclusiv ca spațiu de lucru. Nu în living, nu în bucătărie și nici în dormitor sau pe balcon, pentru că riști să fii deranjat, iar rezolvarea task-urilor să îți ocupe mai mult timp decât ar fi normal.

La fel de important este să-ți faci un program zilnic de lucru, în timpul căruia să nu te mai ocupi de nimic altceva.

 

Fă o listă cu lucrurile necesare

Următorul pas este întocmirea unei liste cu toate dotările necesare, începând cu mobilierul de birou și continuând cu echipamentele tehnice și cele de birotică.

Dacă deja ai la dispoziție o parte din aceste lucruri, fă-le un inventar și găsește-le locul în birou, iar pe cele care-ți lipsesc comandă-le fără întârziere.

Dotările unui spațiu de lucru diferă în funcție de specificul activității fiecăruia însă scaunul de birou și biroul propriu–zis, nu au cum să lipsească.

Ai mai putea avea nevoie de o masă de desen, o tablă pentru conferințe, precum și alte accesorii necesare activității pe care o desfășori.

 

Asigură-te că ai cât mai multă lumină

Este un fapt dovedit că lumina naturală îmbunătățește productivitatea, iar acest lucru este valabil indiferent dacă lucrezi la birou sau de acasă. Prin urmare, spațiul de lucru trebuie să fie cât mai luminos, iar niște ferestre mari te-ar ajuta mult în acest sens.

Și niște geamuri de dimensiuni normale îți pot asigura lumina naturală necesară, cu condiția să nu fie acoperite cu jaluzele sau draperii, iar din afară să nu fie obstrucționate de copaci sau clădiri înalte.

Pentru a beneficia la maxim de lumină, masa de lucru trebuie așezată în dreptul ferestrelor, în așa fel încât lumina să cadă din spate. Dacă acest lucru nu este posibil, biroul poate fi amplasat și în partea dreaptă sau stângă a geamului. Ideea este ca acesta să de afle cât mai aproape de fereastră.

 

Folosește un scaun ergonomic

Orele petrecute lucrând din spatele biroului nu aduc foarte mari beneficii pentru sănătate, din cauza poziției șezând. Deși e cea mai comodă poziție pentru lucrul la birou, creează o presiune suplimentară asupra coloanei vertebrale, care duce în final la apariția durerilor de spate și a altor probleme de sănătate.

Pentru a evita astfel de situații, este absolut necesar să folosești un scaun ergonomic, cu susținere lombară. Acesta asigură coloanei o postură naturală chiar și în poziția șezând, preluând presiunea suplimentară exercitată asupra zonei lombare.

Dacă programul încărcat nu îți permite să te ridici din timp în timp de la birou pentru a te dezmorți, poți să folosești un cadru de birou, care îți dă posibilitatea să lucrezi și din picioare. Acesta este dotat cu un dispozitiv electric sau manual, cu ajutorul căruia îl poți ajusta la înălțimea dorită. Astfel, poți înălța masa de lucru pentru a putea lucra și din picioare, iar când dorești să te așezi, poți acționa dispozitivul pentru a reduce înălțimea la nivelul scaunului.

 

Amenajează un spațiu pentru ședințe online și videoconferințe

De multe ori, munca de acasă nu te scutește de ședințe și discuții cu șefii, clienții, colegii sau partenerii. Astfel de întâlniri pot avea loc și online, iar atunci nu te poți prezenta oricum. Locul cel mai potrivit pentru a participa la o întâlnire online este scaunul de la birou, însă trebuie să fii atent și la decorul pe care îl ai în fundal.

Fiind vorba de un birou improvizat acasă, e posibil ca în cadrul să apară anumite detalii deranjante, care nu te pun chiar în cea mai bună postură. De aceea este necesar să pui la punct în birou un spațiu pe care să-l folosești în timpul ședințelor online sau videoconferințelor și să te asiguri că fundalul este perfect.

 

Tot ce-ți mai rămâne acum de făcut este să te apuci de treabă, punând în practică sfaturile pe care tocmai ți le-am oferit.

Comentarii

Nici o postare găsită

Adaugă un review